מתכון רביכה זהובה

  • זמן הכנה
    7 דקות
  • זמן בישול
    5 דקות
  • סועדים
    6
  • צפיות
    914

מתכון לרביכה זהובה

רביכה זהובה כמו הרביכה הלבנה היא אחת משלשת סוגי הרביכות הפופולריים בעולם הבישול, רביכה זהובה מיועדת לעיבוי של נוזלים לבנים כגון ציר עוף לבן, רוטבי עגל וכדומה, רביכה זהובה שרלוונטית להסמכת נוזלים חזקים יותר כגון להסמכה של ציר עוף חום רטבים כהים וכדומה, ורביכה חומה – שהיא מיועדת להסמכת רטבים חזקים מאוד בטעם כגון רוטב דמי גלאס או רוטבי יין אדום, ציר בקר חום וכדומה. ערך מורחב על סוגי הרביכות ניתן למצוא כאן.

רביכה זהובה כוללת בסה”כ שני מרכיבים: חמאה וקמח. כאשר אופן ההכנה הוא, שממיסים את החמאה בסיר ומוסיפים קמח, מערבבים למשך כ 2-3 דקות עד לקבלת מרקם זהוב ואחיד. בהמשך, לאחר הכנת הרביכה היא תשמש כבסיס להסמכת נוזלים לפי המתכון הספציפי הנדרש.

איזה מאכלים ניתן לשלב עם רביכה זהובה?

  1. הסמכת ציר עוף
  2. קרוק מונסייה
  3. תפו”א מוקרמים
  4. פסטות מוקרמות
  5. קישים
  6. פשטידות
  7. רוטבי עגל

 

רכיבים

מצרכים למתכון רביכה לבנה

ציוד מטבח למתכון

הוראות הכנה

כדי להכין את המתכון לרביכה זהובה חשוב מאוד להיעזר במטרפה מקצועית כדי שלא ייווצרו גושי בצק במהלך ההכנה.

a1 שלב

בשלב הראשון של המתכון צריך לשקול את הקמח והחמאה ולחתוך את החמאה לקוביות ולהניח בסיר לחימום והמסה.

a2 שלב

בשלב השני לשמור על מצב שהחמאה נמסה כ 2-3 דקות וצבעה זהוב אך לא שחום.

a3 שלב

בשלב השלישי להוסיף את הקמח לסיר ובעזרת מטרפה לערבב בתנועות מהירות למשך כ 2 דקות בלבד ולשמור על מצב של צבע זהוב או ולא חום - כי ככל שמחממים את הקמח והחמאה כך הצבע הופך להיות כהה יותר.

a4 שלב

ובשלב הרביעי יש לנו רביכה זהובה מוכנה לעבודה, זהו השלב גם שבו אנחנו יכולים להוסיף נוזלים כגון ציר עוף, חלב וכל נוזל רלוונטי אחר בהתאם למתכון הספציפי שלו.

סיכום

להמיס בסיר חמאה ולהוסיף את הקמח, ובעזרת מטרפה לערבב היטב במשך דקה בלבד.

שף פרטי ומארח בשרון לארוחות שף פרטיות. הדבר שאני הכי אוהב הוא לבשל וליצור חוויות אוכל, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אוהב מאוד לכתוב על אוכל וחוויותיו דברים יצירתיים עושים לי את זה.

אולי גם תאהב

דירוגי מתכון

  • ירון

    אהלן מאור תודה בלוג אוכל מאוד איכותי חבל שלא הכרתי את הבלוג שלך שהייתי סטודנט. יש לי שאלה בלימודים עשינו מירפואה עם קמח ואז הוספנו ציר בקר כדי להסמיך אבל לא השתמשנו ברביכה אז השאלה אם צריך להכין רביכה או שזה סבבה להוסיף קמח בתחילת הבישול ?

השאירו סקירה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

X